Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor en met u op te lossen.
Onder “Formulieren” vindt u het klachtenformulier waarop u desgewenst uw klacht schriftelijk kunt aangeven.
Bij praktisch elke klachtenprocedure wordt gevraagd of u één en ander binnen de praktijk heeft aangekaart. Daartoe en in het verlengde van algemene wet- en regelgeving heeft de praktijk een medewerker aangesteld die als interne klachtenfunctionaris uw klacht opneemt, onderzoekt en desgewenst samen met u bespreekt en met degenen die er bij betrokken zijn. Op dit moment is dat de praktijkmanager. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Hij kan ook aangeven wat u verder zou kunnen doen, mocht u er niet uitkomen en/of als u de klacht bij een andere instantie wilt neerleggen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een externe klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190 en u kunt een klachtenformulier invullen via de site van de SKGE. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer of op www.skge.nl.
Als u er met uw huisarts en ook met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.